May 11, 2021

DOELGROEP MICRO-INFLUENCERS BEREIKEN VOOR MARKETINGCAMPAGNES

By Huub Heeringa

Zodra u een aantal potentiële micro-influencers heeft gevonden, moet u contact met hen opnemen. Hier zijn drie manieren waarop u in contact kunt komen met influencers:

1. E-mail

De meest traditionele methode is om een ​​e-mail te sturen naar iedereen met wie u wilt werken. Als ze een link naar hun website hebben vanaf hun social media-profiel, kun je meestal controleren of ze hun e-mailadres op hun website hebben staan. Sommigen zullen ook hun e-mailadres vermelden in hun profielbeschrijving.

2. Directe berichten (DM’s)

Ik heb een vermoeden dat de meeste mensen hun DM’s meer controleren dan hun e-mails. Dit maakt het een geweldig kanaal voor outreach.

Voor Facebook kunt u op sommige Facebook-pagina’s berichten sturen. Voor Twitter staan ​​sommige influencers iedereen toe om ze een DM te sturen. Als je de knop ‘Bericht’ onder hun biografie ziet, betekent dit dat je ze een DM kunt sturen, zelfs als ze je niet volgen. Voor Instagram kun je op dit moment iedereen op Instagram een ​​DM sturen!

3. Opmerkingen

De laatste methode is een beetje indirect, maar kan net zo effectief zijn door opmerkingen te gebruiken om een ​​gesprek te beginnen. Als de micro-influencer geïnteresseerd is, kun je het gesprek verplaatsen naar DM’s of e-mail.

www.nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/